فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۶۵۹۸
کد خبر: ۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

مهدی: اعضای کمیته بالغ بر 70 ساعت برای بازبینی مدارک وقت گذاشتند

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت: ما باید تا قبل از 8 آبان آرای نهایی را به AFC اعلام کنیم تا آنها بررسی نهایی را انجام دهند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی در نشست خبری اعضای کمیته بدوی در مورد مجوز حرفه ای فصل ۲۱۰۹- ۲۰۲۰ اظهار داشت: ما هرسال به بررسی مدارک از طریق سامانه ای که ای اف اسی در نظر گرفته اقدام می کنیم.۱۵۰۰ برگ متوسط به صورت زیر محور ارسال می شود.اعضای کمیته بالغ بر 70 ساعت بازبینی مدارک داشته است. از کمیته استیناف در مورد برخی موارد نظر کارشناسی گرفتیم.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ خاطر نشان کرد: من رسما اعلام می‌کنم اگر باشگاه‌ها نسبت به آرایی که امروز اعلام می‌شود اعتراض دارند از همین امروز ظرف مدت پنج روز تقویمی و نه کاری فرصت دارند که اعتراض‌شان را از طریق اتوماسیون اداری ارسال کنند تا کمیته استیناف مجددا پرونده آنها را بازبینی کند. در این پنج روز آخر هفته و روز اربعین هم متاسفانه لحاظ می‌شود، چرا که ما باید با تقویم AFC هماهنگ باشیم. ما باید تا قبل از 8 آبان آرای نهایی را به AFC اعلام کنیم تا آنها بررسی نهایی را انجام دهند و در صورتی که خدای ناکرده برای برخی باشگاه‌ها مشکلی به وجود آید، باشگاه‌ها خودشان را آماده کنند.

مهدی اضافه کرد: در سال گذشته از کشور بحرین که ریاست AFC خود اهل این کشور است دو باشگاه به دلیل نقص مدارک نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند. همچنین دو باشگاه عربستانی هم محروم و جریمه شدند و این اتفاق برای یک باشگاه کره‌ای نیز رخ داد. مثل اینکه قرار است امسال هم این اتفاق برای چند باشگاه رخ بدهد که ما امیدواریم شامل حال باشگاه‌های ایرانی نشود.

وی ضمن اشاره به سختگیری‌های AFC تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته سخت‌گیری‌ها در مباحث مالی بیشتر شده است به طوری که حتی آنها از ما نرخ ارز را نیز می‌خواستند و با توجه به فراز و نشیب‌هایی که ارز در سال گذشته در ایران داشته ما نمی‌دانستیم که باید چطور این موضوع را به آنها اعلام کنیم.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در ادامه گفت: به نظرم باید به جز چالش‌هایی که باشگاه‌ها داشته‌اند درباره ویژگی‌های آنها نیز صحبت کنیم. به طور مثال پرسپولیس و استقلال از فصل گذشته تا امسال بیش از 110 میلیارد تومان بدهی‌شان را تسویه و تعیین و تکلیف کرده‌اند و این یک چالش بزرگ است که مدیران باید میراث 20 سال گذشته را سروسامان دهند، آن هم با توجه به مشکلات اقتصادی که الان وجود دارد و باشگاه‌ها حتی برای پرداخت حقوق یک بازیکن‌شان نیز به مشکل برمی‌خورند. همچنین باشگاه تراکتور که نسبت به امسال تغییر مدیریت داشته است موفق شده در این مدت با بیش از 170 طلبکارش تسویه حساب کند. 170 نفر یعنی پنج تیم فوتبال و یا حتی بیشتر که با تمام آنها به صورت نقدی تسویه حساب شده و ما تمام این مدارک را بررسی کرده‌ایم که این موضوع جای تبریک دارد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از ویژگی باشگاه‌ها بحث باشگاه پدیده بود که تا پارسال هیچ اقدامی برای مجوز حرفه ای انجام نمی‌داد، ولی امسال یکی از منظم‌ترین و با کیفیت‌ترین باشگاه ها در ارسال مدارک بود و مشخص بود در این باشگاه سازماندهی خوبی به وجود آمده و از افراد متخصص استفاده شده است. آنها خیلی به موقع مدارک‌شان را ارسال کردند و یکی از بهترین ورزشگاه‌های کشور را نیز در اختیار دارند. همچنین باشگاه سپاهان که همیشه در بحث مجوز حرفه‌ای پیش روست به همراه باشگاه فولاد خوزستان دو باشگاه برتر کشور در بحث آکادمی‌ها بودند که ما این موضوع را به AFC اعلام کردیم که این دو باشگاه در بحث پایه بسیار قوی عمل می‌کنند، هرچند که باشگاه فولاد به دلیل یکی دو ایراد جزئی نتوانست مجوز حرفه‌ای دریافت کند و فقط مجوز ملی اخذ کرد. همچنین باشگاه ذوب‌آهن با توجه به اتصالی که به صنعت دارد از افراد مجرب بهره مند است و ساختار خوبی دارد و کمترین مشکل را در ممیزی‌ها داشت.

ارسال نظر
قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

صدور آرای جدید کمیته استیناف

اعلام دو رای انضباطی

اعلام زمان مجمع عمومی  انتخابات ریاست و  اعضاء هیات رئیسه هیات فوتبال استان گیلان

اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

اعلام رای دیدار فرا ایساتیس فارس و کانی کردستان

اعلام ورزشگاه یک مسابقه از هفته بیست و ششم لیگ یک

طارمی بازیکن بسیار باهوشی است و گلم را به او تقدیم می‌کنم

زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک این بازی بود/ ترکمنستان به خوبی توپ را در زمین چرخاند

بخش دوم از تصاویر دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان

صعود زودهنگام تیم ملی ایران به دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

پربازدیدترین ها

ترکیب تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان مشخص شد

بخش نخست گزارش تصویری از دیدار تیم های ملی ایران و ترکمنستان

شروع طوفانی تیم ملی ایران در سال ۱۴۰۳ با بازی زیبا مقابل ترکمنستان

تصاویری از ورود بازیکنان تیم ملی به ورزشگاه ازادی

از تهران تا عشق آباد با تیم ملی

سفر تیم ملی به عشق آباد با ۲۵ بازیکن

بخش دوم گزارش تصویری دیدار تیم های ملی ایران و ترکمنستلن

بخش دوم از تصاویر دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان

در سفر تیم ملی ایران به ترکمنستان چه گذشت؟

تمرین ملی پوشان فوتبال در دو گروه