فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۳۹۰۱
کد خبر: ۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: مطهری و خلیل زاده بازیکنانی که باید بازی شان را به تماشا نشست+لینک نظرسنجی

امیرارسلان مطهری و شجاع خلیل‌زاده در بین بازیکنانی مورد تمجید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفتند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هشت بازیکن برتر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را معرفی کرده که در میان آن‌ها نام امیرارسلان مطهری،بازیکن تیم استقلال و شجاع خلیل‌زاده بازیکن تیم پرسپولیس دیده می‌شود.
در این گزارش آمده است:
در گزارش AFC درباره امیر ارسلان مطهری آمده است: «تیم فوتبال استقلال پس از برتری 3 بر صفر مقابل الاهلی عربستان در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها را قطعی کرد. از 6 گلی که این تیم در گروه سه تیمی A به ثمر رساند، تنها یک بازیکن بود که موفق شد بیش از یکبار گلزنی کند و آن امیر ارسلان مطهری بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت:مطهری و خلیل زاده که باید بازی شان را به تماشا نشست+لینک نظرسنجی

با توجه به اینکه مطهری 27 ساله است، او بازیکنی باتجربه در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود و با چهار تیم مختلف در این تورنمنت شرکت کرده است. او در سال 2015 لیگ قهرمانان با تیم نفت تهران اولین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه کرد، سپس در سال 2018 با تراکتور به این رقابت‌ها بازگشت و سال گذشته با ذوب‌آهن در این رقابت‌ها حضور یافت و در نهایت در فصل جاری با استقلال به لیگ قهرمانان بازگشت.
مطهری در چهار بازی مرحله گروهی که برای استقلال به میدان رفت، در 21 نبرد تن‌به‌تن پیروز بود، این در حالی است که حرکات بدون توپش در دو گلی که تاکنون برای استقلال به ثمر رساند، تعیین‌کننده بود. در بازی با الاهلی عربستان در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، او از عدم ارتباط مناسب بین مدافعان حریف نهایت استفاده را برد و با توپ‌ربایی که داشت، از زاویه‌ای بسته توپ را به تور دروازه حریف رساند. او همچنین در بازی هفته پنجم در تقابل با الشرطه استقلال از مهار توپ ناقص دروازه‌بان حریف استفاده کرد و با تعقیب توپ، دومین گلش را از روی چهارمین شوتی که در این رقابت‌ها در چارچوب زد، به گل دومش رسید.
همچنین سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره شجاع خلیل زاده نوشت:
پرسپولیس پیش از اینکه در بازی پایانی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با به ثمر رساندن چهار گل از سد شارجه بگذرد و جانی دوباره بگیرد و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند، در زدن گل مشکلاتی داشت، اما یک بازیکن همچنان باثبات بود و در حالی که انتظارش نمی‌رفت، منشاء گلزنی برای نماینده ایران بود و آن شجاع خلیل‌زاده، مدافع میانی پرسپولیس بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت:مطهری و خلیل زاده که باید بازی شان را به تماشا نشست+لینک نظرسنجی
از زمانی که شجاع در سال 2017 از سپاهان به پرسپولیس نقل‌مکان کرد، او زوج دفاعی مستحکمی را با سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس شکل داده است، اما این مدافع 31 ساله ثابت کرد که در سمت دیگر زمین هم به همان اندازه بازیکن مهمی برای پرسپولیس است، به طوری که در لیگ قهرمانان آسیا 2019 موفق شد دو بار گلزنی کند و در این دوره از رقابت‌ها هم دو گل دیگر به نام خود به ثبت رسانده است.
هیچ بازیکنی بیش از شجاع خلیل‌زاده در ریکاوری توپ (53 ریکاوری) عمل نکرده و 18 دفع توپی که او داشته، بیشترین دفع توپ در این رقابت‌ها بوده است، دو آماری که اهمیت شماره «3» پرسپولیس را در خط دفاعی مستحکم این تیم نشان می‌دهد، خط دفاعی که با از سرگیری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در کشور قطر تنها یک گل دریافت کرده است».
همچنین AFC نظرسنجی را در این بخش برای انتخاب بازیکن مورد علاقه‌ کاربران راه انداخته که برای شرکت در آن می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

دعوت از بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی

پیروزی عربستان مقابل استرالیا برای بازگشت به جام

برد خفیف تیم ملی ویتنام مقابل چین

گزارش تصویری از دیدار تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان

تصاویری از تمرین ریکاوری تیم ملی جوانان بانوان

گزارش تصویری از دیدار تیم های گل گهر و استقلال خوزستان

تصاویری از قضاوت داوران ایرانی در روز دوم جام ملت های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند

پیروزی کویت مقابل بحرین در اولین بازی/ایران صدرنشین شد

تصاویری از دیدار تیم های ملی بحرین و کویت

گزارش تصویری از دیدار تیم های پیکان و هوادار

پربازدیدترین ها

الماسخاله:۴۸ تیم فوتبال استان گیلان در لیگهای کشوری حضور دارند

دعوت از 38 بازیکن به اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان

۱۰ نکته از اولین تمرین تیم ملی فوتسال در بانکوک + عکس

شرایط سنی فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مشخص شد

اعلام برنامه مسابقات هفته های بیست و چهارم تا بیست و ششم لیگ دسته دوم

داوران هفته بیست و هفتم لیگ آزادگان مشخص شد

اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر مشخص شد

داور بازی سپاهان و ذوب آهن مشخص شد

تغییر زمان سمینار آموزشی کمک داوران ویدئویی

زمان افتتاح سمینار دانش افزایی کمک داوران ویدئویی مشخص شد