فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۲۵۹۴
کد خبر: ۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

در چنین روزی/اولین پیروزی تاریخ فوتبال ایران در پیونگ‌یانگ

17 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا مقابل کره شمالی به پیروزی رسید.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه 5 مهر 82 در سومین دیدار خود در چارچوب مرحله مقـدماتی رقابت‌های فوتبال جـام ملت‌های آسیا در سال 2004 مقـابل تیم کره‌شمالی به پیروزی دست یافت.
در این دیدار که در ورزشگاه «کیم‌ایل‌سونک» پیونگ‌یانگ کره‌شمالی برگزار شد تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه 3 بر یک از سد حریف خود گذشت و با کسب 6 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم اردن در صدر جدول گـروه چهارم مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرار گرفت.
در نیمه نخست بازی کم‌تحرک، ناهماهنگ و پراشتباهی را از سوی هر دو تیم ایران و کره‌شمالی شاهد بودیم، به‌طوری که موقعیت‌های چندانی بــر روی دروازه‌های تیم‌ها به وجود نیامد.
در نیمه دوم تیم ایران با اضافه شدن ادموند بزیک به‌جای حامد کاویانپور با 3 مهاجم به سمت دروازه تیم کره‌شمالی یورش بود که این حملات در دقیقه 48 به ثمر نشست.
در این لحظه «علی کریمی» پاس خوبی از عمق خط دفاعی تیم کره‌شمالی دریافت کرد و توانست با یک ضربه دیدنی نخستین گل این دیدار را به ثمر برساند.
پس از این گل بازیکنان کشورمان روی به کارهای تدافعی آوردند که این موضوع باعث شد بازیکنان تیم کره‌شمالی حملات بسیاری را به سمت دروازه ایران طراحی کنند.
حملات بی‌محابای بازیکنان تیم کره‌شمالی در دقیقه 65 منجر به گل تساوی این تیم شد.
در این لحظه تیم کره‌شمالی از جناح راست صاحب یک ضربه آزاد شد که شوت نه‌چندان سنگین «میونک» پس از برخورد به زمین وارد دروازه تیم ایران شد.
در دقیقه 78 تیم ایران از جناح راست حمله‌ای را به سمت دروازه تیم کره‌شمــالی تدارک دید که مدافعان میزبان نتوانستند توپ را به‌خوبی دفــع کنند به‌طوری که علی دایی با ضربه سر توپ خوبی را برای علی کریمی ساخته و پرداخته کرد و کریمی با یک ضربه سنگین دومین گل ایران را به ثمر رساند.
در ادامه بــازی، بازیکنان تیم کره‌شمالــی که چیزی برای از دست دادن نداشتند حملاتی را به سمت دروازه تیم ایران طراحی کردند اما این حملات توسط ابراهیم میرزاپور و مدافعان تیم ایران
دفع شد.
در اواخر بازی باز هم بازیکنان تیم کره‌شمالی برای جبران گل خورده به سمت دروازه تیم ایران هجوم آوردند اما تیم ایران در یک ضدحمله در دقیقه 86 به سومین گل خود دست یافت.
در این لحظه جواد نکونام از جناح راست توپ مناسبی را برای محرم نویدکیا مهیا کرد که بهترین بازیکن فوتبال ایران در سال 81 با یک ضربه دیدنی دروازه تیم کره‌شمالی را باز کرد تا تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین‌بار تیم کره‌شمالی را در پیونگ‌یانگ شکست داده باشد.
اسامی ملی‌پوشان فوتبال ایران در این دیدار به شرح زیر بود:
ابراهیم میرزاپور، محمد نصرتی، جواد کاملی‌مفرد، یحیی گل‌محمدی، حسین کعبی، محرم نویدکیا، حامد کاویانپور (ادموند بزیک از دقیقه 46 و سهراب بختیاری‌زاده از دقیقه 85)، جواد نکونام، ایمان مبعلی (ابراهیم تقی‌پور 1+90)، علی کریمی و علی دایی

قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

بهروز عظیمی: قرقیزستان با برزیل هیچ فرقفی برای ما ندارد/سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست

گزارش تصویری از دیدار تیم ملی دختران زیر ۱۵ سال و مهر عظام

تمرین تیم ملی در ورزشگاه بانکوک آرنا پیش از دیدار با قرقیزستان

تمرین تیم ملی فوتسال ایران در بانکوک آره‌نا برای بردن قرقیزها

گزارش تصویری تمرین تیم ملی در بانکوک آره‌نا

زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

آگهی فراخوان

اعلام آرای انضباطی لیگ برتر

اعلام آرای کمیته وضعیت

جریمه نقدی برای سرمربی تیم آلومینیوم اراک

پربازدیدترین ها

تصاویری از قضاوت داوران ایرانی در روز دوم جام ملت های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند

تصاویری از گرم کردن تیم ملی ایران قبل از بازی با کویت

محرومیت و جریمه نقدی برای دروازه بان استقلال

زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر مشخص شد

دعوت به اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان

گزارش تصویری از دیدار تیم های ملی جوانان بانوان ایران و ترکمنستان

آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴

اعلام اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان

متفاوت با تیم ملی فوتسال در بازی با افغانستان