فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۱۵۴۰
کد خبر: ۱۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

حیدری: توسعه فوتبال مدیون هیات‌ فوتبال استان‌ها است

عضو هیات رییسه و رییس کمیته امور استانهای در گفتگو با سایت فدراسیون فوتبال گزارش جامعی از آخرین وضعیت برخی از هیات‌های فوتبال سراسر کشور ارائه کرد.

حیدری: توسعه فوتبال مدیون هیات‌ فوتبال استان‌ها است

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، طهمورث حیدری در ابتدا گفت: انتخابات هیات فوتبال استان تهران دقایقی پیش در کمال شفافیت و آرامش در حضور رییس و‌ نواب رییس فدراسیون و همچنین اعضای مجمع هیات فوتبال تهران برگزار و آقای میرشاد ماجدی بعنوان رییس جدید این هیات فوتبال انتخاب شد. برای ماجدی و فوتبال تهران آرزوی موفقیت هرچه بیشتر در مسیر پیشرفت فوتبال پایتخت را دارم. ضمن اینکه از حمایت رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون، همچنین سرپرست هیات فوتبال تهران و همکارانش و کلیه اعضای مجمع هیات تهران تشکر می‌کنم.

حیدری ضمن تقدیر از عملکرد همه هیات‌ فوتبال استانها و حمایت بی‌‌دریغ رییس فدراسیون در راستای توسعه فوتبال در کشور و دفاع ازقانون مداری، شفافیت و به روز بودن هیات‌ها در رابطه با برخی از مسائلی که نسبت به محل سکونت روسای هیات‌های فوتبال استانهای یزد، بوشهر، همدان و کهگیلویه و بویر احمد مطرح شده گفت: همه روسای 4 استان فوق الذکر بنابر بررسی‌های انجام شده از سوی کمیته امور استانها و بنابر مفاد اساسنامه هیات های فوتبال استانها در استان خود ساکن هستند و عملکرد و ارزیابی این هیات‌ها نشان از حضور مستمر و متعهدانه این افراد در استانهای مورد ذکر است. ضمن اینکه تایید مراجع ذیصلاح قانونی، یکی از ملاک‌هایبرگزاری انتخابات روسای هیات فوتبال استانها است که درباره اکثر استانها و به طور ویژه استان کهگیلویه و بویر احمد بعمل آمده است.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال افزود: در رابطه با شائبه‌هایی که درباره انتخابات استان اردبیل، کرمان، فارس مطرح شده است باید به اطلاع برسانم تمام افرادی که منتقد به برگزاری انتخابات هستند یا نامزدهایی که صلاحیت آنها به تایید نرسیده است، بنا بر مفاد اساسنامه باید شکایت خود را به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال اعلام و از این طریق پیگیری کنند. هرگونه گزارش یا پیگیری در مورد اعتراضات به فوتبال و انتخابات به خارج از ارکان قضایی فدراسیون قطعا تخلف محسوب می‌شود و از طریق کمیته اخلاق برخورد قانونی بعمل خواهد آمد. برخی از نامزدهایی که صلاحیت آنها تایید شده بود و در انتخابات اردبیل شرکت نکردند، شکایت خود را به دادگستری استان اردبیل اعلام کردند که قاضی محترم پرونده صلاحیت رسیدگی را به ارکان قضایی فدراسیون تشخیص داده و از این بابت از دادگاه مربوطه سپاسگزاری می کنم. همچنین باید تاکید کنم که انتخابات استان کرمان در فضایی کاملا شفاف و با حضور همه نامزدها و اعضای محترم مجمع که عصاره اصلی فوتبال استانها هستند برگزار شده و رییس فعلی هیات به عنوان منتخب مجمع درارزیابی عملکرد فدراسیون فوتبال، جزو استان‌های شاخص محسوب می‌شود.

رییس کمیته امور استانها درباره هیات فوتبال استان فارس تصریح کرد: یکی از نامزدهای انتخابات شکایتی مبنی بر تخلف انتخاباتی به دادگستری استان فارس اعلام کرده و دادگاه رای مبنی بر ابطال انتخابات را صادر کرده است که این موضوع مقایر با اساسنامه فدراسیون فوتبال است. البته ارکان حقوقی فدراسیون در این مورد استعلامی از دادگاه مربوطه انجام داده‌اند که به محض وصول پاسخ از دادگاه، بررسی و اقدامات لازم درباره جزییات این رای انجام خواهد شد. ضمن احترام و تبعیت از کلیه قوانین جاری در کشورعزیزمان، لازم به توضیح است که اساسنامه فدراسیون فوتبال و هیات‌ فوتبال استانها کاملا مستقل و تحت نظارت فیفا است و استدعادارم که مقامات محترم قضایی و قضات عزیز، گزارشات مربوط به انتخابات هیات فوتبال استانها را در صلاحیت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال قلمداد کرده و به جهت عدم اشاعه شائبه‌هایی برای فیفا و ای اف سی، مراتب را به ارکان قضایی فدراسیون ارجاع کنند.

وی در خصوص انتخابات هیات فوتبال سیستان و بلوچستان افزود: طبق خبری که روی سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده این مجمع انتخاباتی با حضور رییس فدراسیون فوتبال در روز پنجشنبه 20 مهرماه در آن استان برگزار و رییس جدید به انتخاب اعضای مجمع تعیین خواهد شد. هرچند که امورات مربوط به هیات سیستان و بلوچستان در ماه های اخیر، با وجود انصراف رییس هیات از حضور درانتخابات جدید، وفق مقررات و باتلاش مجدانه درحال پیگیری بوده است.

حیدری در رابطه با هیات فوتبال استان خوزستان گفت: پس از اتمام دوره ریاست هیات فوتبال استان خوزستان، انتخابات این هیات درتاریخ 12 مهر 1401 با حضور نامزدهای مختلف و حضور 51 نفر از اعضای مجمع در حضور رییس فدراسیون و مسئولان مربوطه برگزار شد و رییس این هیات با 48 رای بعنوان رییس هیات فوتبال استان انتخاب و طبق روال گذشته سکان هدایت فوتبال استان را عهدهدار شد. انتخابات این هیات نیز مانند سایر انتخابات استانی توسط اعضای مجمع استان برگزار شد که از مجامع استانها که متعهدانه نسبت به سرنوشت فوتبال استانها تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

عضو هیات رییسه با اشاره به هیات فوتبال استان قزوین گفت: حضور رییس حال حاضر هیات فوتبال استان قزوین در انتخابات بلامانعو کاملا وفق اساسنامه بوده است و هیچ اتفاق غیرقانونی درباره حضور وی در انتخابات رخ نداده است. ضمن اینکه بعد از انتخاب، موفقیت‌های چشم‌گیری در فوتبال این استان رخ داده که قابل تقدیر است.

حیدری درخصوص خراسان رضوی تصریح کرد: فرایند انتخابات این هیات فوتبال در سال 1402 توسط فدراسیون فوتبال ابلاغ شد و کمیته 3 نفره به همراه نماینده رییس فدراسیون فوتبال در آن کمیته تشکیل جلسه دادند و صلاحیت نامزدهای هیات فوتبال استان موردبررسی قرار گرفت که در نهایت اسامی افراد مورد تایید به مراجع ذیصلاح ارسال و به محض دریافت پاسخ استعلام و تایید این افراد،انتخابات برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است از سوی مراجع ذیصلاح تاکنون هیچ پاسخی درباره تایید و رد صلاحیت این نامزدها اعلام نشده است.

طهمورث حیدری در در ادامه افزود: البته موارد فوق پیش از این در قالب مصاحبه های مختلف به استحضار جامعه فوتبال رسیده است،اما به دلیل انتشار برخی خبرهای خلاف واقع، توضیحات تکمیلی بار دیگر جهت تنویر افکار عمومی عنوان شد.

وی درباره روند طی شده در تدوین اساسنامه هیات فوتبال استانها گفت: این اساسنامه توسط کمیته تدوین و تطبیق مقررات و مسئولان حقوقی فدراسیون تنظیم و پس از تکمیل و مشاوره با اعضای مجمع و کمیته امور استانها جهت تایید به هیات رییسه فدراسیون فوتبالارسال شده است. اساسنامه هیات فوتبال استانها در تاریخ 28 اسفند 1401 توسط هیات رییسه فدراسیون مورد تایید قرار گرفته است. قطعا این اساسنامه ظرفیت تکمیل یا ایجاد تغییراتی جزیی را دارد که متعاقبا در دستور کار هیات رییسه قرار می‌گیرد. آنچه مسلم است،تنها نقش مشورتی و پیشنهادی کمیته امور استانها در تنظیم و تصویب اساسنامه بوده و سایر مباحث در گرو نظرات افراد و مسئولانمربوطه بوده است.

وی در پایان گفت: توسعه فوتبال مدیون هیات‌ فوتبال استان‌ها است و از عملکرد دلسوزانه همه روسای هیات های فوتبال سراسر کشور و استان‌های فوق الذکر تشکر می‌کنم. ما در کمیته امور استانها و بر اساس ماده 54 اساسنامه فدراسیون فوتبال و وظیفه ذاتی خود، نظارت بر عملکرد هیات ها و ارائه گزارش به رییس و اعضای محترم هیات رییسه فدراسیون را در دستور کار داریم.

قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

ابلاغ دستورالعمل پیشنهادی سازمان لیگ درباره جلوگیری از حاشیه های غیرمتعارف به ارکان قضایی

اعلام اسامی محرومین مربوط به مسابقات فوتبال ساحلی

تصاویری از دیدار اعضای تیم ملی فوتسال ایران با رهبر انقلاب اسلامی

برگزاری وبینار آموزشی ناظران داوری کافا 2024

برگزاری آخرین مرحله از اردوی تیم ملی فوتبال زیر ۱۵ سال بانوان

دیدار اعضای تیم ملی فوتسال ایران با رهبر انقلاب اسلامی

زمان سمینار دانش افزایی کمک داوران ویدیویی مشخص شد

گفت و گو با رئیس دپارتمان جوانان در خصوص تیم ملی جوانان

داور بازی ایران و هنگ کنگ معرفی شد

اعلام آرای انضباطی رقابتهای جام حذفی

پربازدیدترین ها

مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد

صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال فرداد بازرگانی کاشمر

داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال مشخص شدند

داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند

جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی

اعلام اسامی محرومین مربوط به مسابقات فوتبال ساحلی

تصاویری از حضور تیم داوری ایران در فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا

تمرین فشرده تیم ملی جوانان ایران زیر بارش باران و رنگین کمان

اعلام رای انضباطی دیدار پرسپولیس و سپاهان

برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزش ایران در سال ۱۴۰۲