فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۶۸۰
کد خبر: ۱۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
جام جهانی فوتبال ساحلی؛

گزارش سایت فیفا پس از اتمام مسابقات

چند روز پس از پایان جام جهانی فوتبال ساحلی، یک گزارش جالب درباره این رقابت‌ها منتشر شده است.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سایت فیفا یک گزارش آماری از جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 امارات منتشر کرده است. در این گزارش به اعداد جالب و رکوردهای شگفت انگیز پرداخته شده است.

359

359 مسابقه طول کشید تا یک مسابقه‌ی جام جهانی فوتبال ساحلی بدون گل به پایان برسد. بازی تیم‌های ایتالیا و امارات در روز سوم گروه A با تساوی بدون گل تمام شد و به ضربات پنالتی رفت. در ضربات پنالتی امارات برنده شد.

158

جوزپ جونیور از ایتالیا به طور شگفت انگیزی 158 دقیقه و دو ثانیه بازی کرد. با اختلاف زیاد بیشتر از هر بازیکن دیگری! باورنکردنی نیست؛ او در ماه ژوئیه تحت عمل جراحی ACL قرار گرفت و انتظار می‌رفت مسابقات را از دست بدهد، این فوق العاده است. پس از جوزپ، هم تیمی‌اش لوکا برتکا (140 دقیقه و51 ثانیه) و مدافع بلاروس، میکیتا چایکوسکی (129 دقیقه و 49 ثانیه) قرار گرفتند.

138

مارکو اکتاویو مسن‌ترین مربی‌ شد که یک رقابت فیفا را فتح می‌کند. سرمربی 68 ساله برزیل و همتای پرتغالی‌اش ماریو نارسیسو 70 ساله، مسن‌ترین مربیانی بودند که در یک تورنمنت در تاریخ فیفا (131 سال) مقابل هم قرار گرفتند. مجموع سنی هیچ یک از مربیان دو تیم در یک بازی در تاریخ فیفا به این اندازه یعنی 138 سال نبود.

17

مسلم مسیگر از ایران و دونا اسپانیایی رکورد جدیدی برای بازی در جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا با بیشترین فاصله زمانی ثبت کردند: 17 سال. قبل از این دو نفر، بلچیور اسطوره‌ی پرتغال با 16 سال رکورد را در اختیار داشت.

12

ایهار برشتسل پس از ماجر (4 بار)، گابریله گوری (دو بار)، آندره، بنجامین، گلن هادل و دژان استانکوویچ، هفتمین بازیکنی شد که در یک دوره مسابقات 12 گل به ثمر رساند.

11

دروازه‌‌بان‌ها 11 گل زدند که یک رکورد برای جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا است. یک شاهکار بی سابقه دیگر که دو دروازبان ایران حمید بهزادپور و سیدمهدی میرجلیلی در امارات پنج گل زدند. گل‌های دیگر را میخائیل آوگوستوف، آستین کولی، دونا، اوسینو فایه، یوسوکه کاوای و کریس توث به ثمر رساندند.

8

هشتمین تلاش‌ امارات متحده عربی برای صعود از مرحله گروهی این رقابت‌ها بالاخره جواب داد! آمریکا اکنون دارای یک رکورد ناخوشایند است. 7 بار حضور در جام جهانی بدون صعود به مرحله حذفی.

6

موحد محمدپور از ایران در این مسابقات 6 پاس گل بی‌نظیر(در هر 19 دقیقه یکی) به هم تیمی‌هایش داد. پس از او، هم تیمی‌اش، حمید بهزادپور (5)، یوسوکه کاوای از ژاپن (4)، فیلیپه از برزیل (4)، زوج پرتغالی لئو مارتینز و پدرو مانو (4) و بوبو و مائوریسینیو از برزیل (4) قرار گرفتند.

6

برزیل اولین تیم فوتبال ساحلی، فوتبال یا فوتسال شد که شش عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. سلسائو اکنون نیمی از 12 جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا را فتح کرده است.

5

لئو مارتینز از پرتغال به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در دو بازی متوالی پنج گل به ثمر رساند. بازی سوم مرحله گروهی سال 2021 با اروگوئه و بازی اول مرحله گروهی 2024 با مکزیک. 

3

ایران و تاهیتی سومین و چهارمین تیم‌هایی شدند که در بازی سه گل عقب بوده، آن را جبران و در یک بازی جام جهانی فوتبال ساحلی پیروز شدند. هر دو این کار را مقابل اسپانیا انجام دادند. تیم ملی ایران 3 بر صفر و 5 بر دو از اسپانیا عقب افتاد اما در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد. خدایان جنگجو (لقب تیم ملی تاهیتی) پس از این که اسپانیایی‌ها به برتری 3 بر صفر رسیدند، 5 بر 3 پیروز شدند! ساحل عاج در سال 2009 پس از عقب افتادن از السالوادور با نتیجه 5-1 در نهایت 7 بر 5 پیروز شد. در حالی که پرتغال پس از 3 بر صفر عقب افتادن در همان مسابقات، با همان نتیجه پیروز شد.

رودریگو پس از آنتونی مندی برای فرانسه (2005)، آندره برای برزیل (2011)، دیمیتری شیشین برای روسیه (2011) و جوردن برای پرتغال (2019) پنجمین بازیکنی شد که سه بار در فینال گلزنی می‌کند.

ارسال نظر
قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

تغییر داور چهارم استقلال و ذوب آهن/یک ناظر تغییر کرد

داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال مشخص شدند

ادامه تمرینات منظم تیم ملی جوانان ایران در استان البرز

علوی خبر داد؛برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها

اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی

برگزاری اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسال بانوان

تصاویری از حضور تیم داوری ایران در فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا

احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی

رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل

داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند

پربازدیدترین ها

قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت های زیر 23 سال آسیا

مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد

داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد

اسامی داوران هفته بیست و نهم لیگ دسته اول اعلام شد

داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند

تصاویری از جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال در مسابقات جام ملت های آسیا

تاریخ سازی تیم ملی افغانستان با صعود به جام جهانی

تغییر داور چهارم یک بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر

تصاویری از دوره دانش افزایی داوران فوتبال ساحلی

۴۱ بازیکن در لیست نفرات تیم جوانان قرار گرفتند