فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۲۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
وزیر ورزش و جوانان:

استفاده از حق پخش تلویزیونی مورد تایید مجلس لازم الاجراست

وزیر ورزش و جوانان گفت: بحث حق پخش تلویزیونی را مجلس تصویب کرده و از این ظرفیت می‌توانیم‌ در راستای حل مشکلات فوتبال کشور استفاده کنیم. استفاده از این حق باید برای همه باشگاه‌ها لازم الاجرا باشد.

به گزارش  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کیومرث هاشمی در نشست امروز با مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری اظهار داشت: فوتبال نقش بی‌بدیلی در شادی‌آفرینی جامعه دارد و رییس جمهور نیز همیشه تاکید به این موضوع تاکید دارند. فوتبال فراتر از یک ورزش است و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها در توسعه فوتبال خاطرنشان کرد: تشکر می‌کنم از اهالی رسانه به ویژه عزیزانی که در رشته فوتبال فعالیت می‌کنند و همیشه درحال تلاش برای پوشش اخبار این هستند و اگر رسانه‌ها نباشند عملکرد تیم‌ها دیده نمی‌شود.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: مجموعه قوانین و مقررات می‌تواند به استانداردسازی و بحث فیرپلی مالی کمک کند. فوتبال ما هنوز به استاندارهای لازم در بخش‌های مختلف نرسیده است و به همین خاطر وظیفه خود می‌دانیم که جلسات مختلفی را با باشگاه‌ها برگزار کنیم. در همین راستا برای حل مشکل خصوصی‌سازی سرخابی‌ها چندین جلسه را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همه مردم دوست دارند افتخارات و موفقیت‌های تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال را ببییند. در بازی تراکتور و سپاهان همه دیدند به چه اندازه استقبال شد و در کمتر رشته‌ای شاهد اینگونه حضور تماشاگران هستیم. باید کمک کنیم که فوتبال ما به استانداردهای لازم برسد و این استانداردها در بخش‌هایی مثل فیرپلی مالی و خصوصی‌سازی باشگاه‌ها می‌تواند باشد.

هاشمی با اشاره به لزوم اجرای موضوع فیرپلی مالی در فوتبال کشور اظهار داشت: شاید برای برخی سرمایه‌گذاری در فوتبال عربستان جالب توجه باشد و هزینه‌ای که در فوتبال ایران و عربستان می‌شود را مقایسه می‌کنند. شاید الان به نوعی این مسئله برای تیم‌های عربستانی جالب توجه است ولی قطعا در آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد چون موضوع فیرپلی مالی را نادیده گرفته‌اند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: این جلسه در راستای اجرای لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه که وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرده به تهیه آیین‌نامه مالی بازی جوانمردانه به منظور ارتقای سلامت اقتصادی، نظام پایش مالی و پیشرفت سرمایه‌گذاری پایدار در باشگاه‌ها برگزار می‌شود. ما موظف هستیم که این آیین‌نامه را تهیه کرده و حداکثر ظرف مدت ۶ ماه به تصویب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برسانیم.

وی ادامه داد: صاحبان اصلی فوتبال کشور باشگاه‌ها هستند و هرچه قدر به باشگاه‌ها توجه داشته باشیم می‌توانیم به فوتبال استاندارد برسیم. نقش مجلس و دولت در راستای حل مشکلات فوتبال می‌تواند تاثیرگذار باشد و این آمادگی را داریم که مشکلات کلی را شناسایی و از ظرفیتی که هست استفاده کنیم. از آنجایی که فوتبال خودش باید برای خودش تصمیم بگیرد ما تصمیم‌گیری درخصوص این آیین نامه را به خود مجمع فدراسیون سپردیم. به همین دلیل خواستیم که نظرات مدیران عامل باشگاه‌ها را داشته باشیم و اعتقاد داریم که اگر این امر به بهترین شکل انجام شود قطعا بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: می‌خواهیم به یک گفتمان مشترک در فیرپلی مالی برسیم و اینکه فیفا از ما چه می‌خواهد و مدیریت این کار با خود فدراسیون خواهد بود. در این راستا می‌توان یک کارگروه در فدراسیون متشکل از مدیران عامل باشگاه‌ها تشکیل شود و در نهایت در مجمع عمومی مطرح شود که به تصویب برسد.

وزیر ورزش تاکید کرد: به دنبال محدود کردن باشگاه‌ها نیستیم و همه ما یک هدف واحد داریم. موفقیت باشگاه‌ها قطعا موفقیت ما خواهد بود. یک گردش مالی بسیار زیاد در لیگ برتر فوتبال وجود دارد و بنده به عنوان نماینده دولت تمام قد در کنار باشگاه‌ها هستم. وظیفه وزارت ورزش تیم‌داری و باشگاه‌داری نیست و وظیفه ما کمک به توسعه ورزش در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال است.

وی افزود: باید به سمتی برویم که همه تیم‌های ما به سمت خصوصی‌سازی بروند. یک کشور مثل ترکیه در سال‌های پیش وضعیت خیلی بدتری از ما داشتند و لیگ آنها تماما دولتی بود ولی به دلیل مشکلات عدیده این تصمیم گرفته شد که به سمت خصوصی‌سازی بروند‌. ما نیز تلاش می‌کنیم که از نظرات و ظرفیت همه دوستان برای توسعه فوتبال کشور استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بحث حق پخش تلویزیونی را مجلس تصویب کرده و از این ظرفیت می‌توانیم‌ در راستای حل مشکلات فوتبال کشور استفاده کنیم. استفاده از این حق باید برای همه باشگاه‌ها لازم الاجرا باشد.

ارسال نظر
قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

شمسایی با قدرت ادامه می دهد/خوشبختانه فضای خوبی وجود دارد

ممبینی: امیدواریم در جام جهانی فوتسال هم باعث شادی مردم شویم

از تمام حمایت ها ممنونم/ خواستم پس از جام قهرمانی تمدید کنم

تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت

برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک اعلام شد

رونمایی از جام قهرمانی مسابقات جام حذفی+عکس

گزارش تصویری از بازگشت تیم‌ملی دختران زیر ۱۸ سال پس از قهرمانی در تورنمنت کافا

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد

تغییر داور چهارم یک بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر

با استقبال مسولان فدراسیون؛کاروان تیم ملی زیر 18 سال بانوان ایران وارد ایران شد

پربازدیدترین ها

تصاویری از گرم کردن تیم ملی ایران قبل از بازی با کویت

زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

محرومیت و جریمه نقدی برای دروازه بان استقلال

بهروز عظیمی: قرقیزستان با برزیل هیچ فرقی برای ما ندارد/سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست

گزارش تصویری از دیدار تیم های ملی جوانان بانوان ایران و ترکمنستان

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

گزارش تصویری بازی تیم ملی فوتسال ایران و کویت (بخش اول)

اعلام رای انضباطی اسماعیلی فر

میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد

گزارش تصویری از دیدار تیم ملی دختران زیر ۱۵ سال و مهر عظام