فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۲۱۰۹
کد خبر: ۱۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

توضیحات سرپرست دپارتمان جوانان درباره تدوین جدید آیین نامه مدارس فوتبال کشور

سرپرست دپارتمان جوانان درباره تدوین جدید آیین نامه مدارس فوتبال کشور با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفتگو کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سمیه دهقانیان، سرپرست دپارتمان جوانان درباره تدوین جدید آیین نامه مدارس فوتبال کشور گفت: آیین نامه مدارس فوتبال کشور پس از بازنگری مجدد با در نظر گرفتن پیشنهادات هیات های فوتبال استان ها و قوانین مورد نیاز برای فعالیت مدارس فوتبال، با ایجاد بستری شاد و امن برای نونهالان کشورمان و با اهداف گسترش و توسعه ورزش فوتبال در میان نونهالان و علاقمندان به ورزش فوتبال و پر کردن اوقات فراغت به منظور ایجاد محیطی سالم و شاد و کشف استعدادهای برتر منتشر شد.

وی ادامه داد: در واقع این آیین نامه طبق مقررات وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال با رعایت قوانین و موازین جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد کمیته جوانان، از سوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خرداد ماه سال جاری در 17 ماده مصوب شد.

وی با اشاره به این موضوع که فدراسیون فوتبال با هدف نظام مند کردن اطلاعات و سوابق بازیکنان شاغل در فوتبال و اعلام فعالیت قانونی مدارس فوتبال ، اقدام به روز رسانی این آیین نامه کرده است، افزود: با هدف طالب مطرح شده فوق، سامانه مدارس فوتبال را ایجاد کرده ایم که طی هفته آتی رونمایی از این سامانه و آموزش آن برای روسای کمیته جوانان استان ها در دستور کاریمان خواهد بود.

وی در خصوص نحوه حضور و اخذ مراحل مختلف به جهت کسب مجوز مدارس فوتبال گفت: متقاضیان تاسیس مدارس فوتبال پس از طی مراحل اخذ مجوز مدارس فوتبال می بایست در سامانه مدارس فوتبال اطلاعات و مدارک مورد نیاز موسس، مربیان و بازیکنان را ثبت و پس از آن هیات فوتبال شهرستان و استان ها مجوز فعالیت رسمی مدارس فوتبال را در سامانه فدراسیون فوتبال ثبت و اعلام کنند. از این پس  بازیکنان و مدارس فوتبالی که در سامانه مدارس فوتبال فدراسیون فوتبال ثبت نام شده باشند مجوز حضور در فعالیت های فوتبال اعلام شده در شهرستان، استان و کشور را دارند. ضمن اینکه خانواده های علاقمند برای اطمینان از مجوز فعالیت مدارس فوتبال و درجه مدارس حتما به هیات های فوتبال مراجعه کنند.

سرپرست دپارتمان جوانان ادامه داد: در آیین نامه جدید موسس و همه کارمندان و مربیان شاغل در مدرسه فوتبال می بایست فرم های تعهدنامه آموزشی ، اخلاقی و رفتاری از جمله تعهدنامه حفاظت از کودکان را تکمیل و در سامانه مدارس فوتبال بارگذاری کنند.

وی درباره قوانین نقل و انتقالات بازیکنان زیر 18 سال به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: درباره قوانین نقل و انتقالات بازیکنان زیر 18 سال  که یکی از مهمترین موارد برای آگاه سازی خانواده ها است؛ به آیین نامه جدید اضافه شده است بدین مضمون که هیچ مدرسه فوتبالی مجوز عقد قرارداد با بازیکن و خانواده را در این رده سنی به بهانه های مختلف از جمله ترانسفر بازیکنان به تیم های خارجی را ندارد و هرگونه تبلیغات واهی بدون مجوز جدیدی که بعضاً برای برگزاری کمپ های استعدادیابی باشگاه های خارجی در کشورهای همسایه و کشورمان بدون مجوز انجام شود، کاملا غیرقانونی است. در همین راستا از هیات های استانی درخواست داریم طبق قوانین نقل و انتقالات قبل از شروع رسمی فعالیت مدارس به خانواده ها اطلاع رسانی کنند.

دهقانیان در پایان در خصوص اعلام نرخ شهریه ، مجوز و یا تمدید مدارس فوتبال از سوی متقاضیان گفت: متقاضیان به هیات های فوتبال شهرستان و استان خود مراجعه و طبق آیین نامه مدارس فوتبال مجوز فعلیت خود را دریافت کنند و اگر هرگونه مغایرت در روند اخذ مجوز فعالیت مدارس که مطابقات با آیین نامه مدارس فوتبال را ندارد به فدراسیون فوتبال اطلاع دهند. همانطور که می دانید نظارت بر فعالیت مدارس فوتبال با ارسال گزارش های مردمی، حضور ناظرین هیات های فوتبال شهرستان ، استان و فدراسیون فوتبال صورت و در نهایت اقدامات لازم انجام می شود. بر هیمن اساس موسسین مدارس فوتبال می بایست در تبلیغات( بنر ، تراکت ، فضای مجازی ) از هرگونه تبلیغات غیرواقعی از امکانات ارائه دهنده مدارس از جمله حضور بازیکنان و مربیان مطرح کشوری در تمرینات مدارس خودداری کنند و بدون شک درج شماره تماس هیات فوتبال شهرستان و استان در تبلیغات مدارس الزامی است.

قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

گفت و گو با بازیکنان تیم ملی پس از قهرمانی در جام ملت های آسیا

گفت و گو با بازیکنان تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت های آسیا

تصاویری از دوره دانش افزایی داوران فوتبال ساحلی

گفت و گو با وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملتهای آسیا

اعلام رای انضباطی

تصاویری از جشن قهرمانی تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران در تورنمنت کافا

صحبت های مریم جهان نجاتی سرمربی تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال پس از قهرمانی در تورنمنت کافا

پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در تورنمنت کافا

پیام رئیس فراکسیون ورزش مجلس؛ایران برای سیزدهمین بار بر بام قله آسیا درخشید

پیام تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی در پی کسب عنوان قهرمانی تیم ملی فوتسال

پربازدیدترین ها

تصاویری از گرم کردن تیم ملی ایران قبل از بازی با کویت

زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

محرومیت و جریمه نقدی برای دروازه بان استقلال

گزارش تصویری از دیدار تیم های ملی جوانان بانوان ایران و ترکمنستان

بهروز عظیمی: قرقیزستان با برزیل هیچ فرقی برای ما ندارد/سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

اعلام رای انضباطی اسماعیلی فر

گزارش تصویری بازی تیم ملی فوتسال ایران و کویت (بخش اول)

میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد

گزارش تصویری از دیدار تیم ملی دختران زیر ۱۵ سال و مهر عظام