فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۱۳۶۳
کد خبر: ۱۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

دکترسیدالحسینی: وضعیت دو بازیکن ملی‌پوش خاتون بم رو به بهبود است

رییس کمیته پزشکی فدراسیون درباره وضعیت دو بازیکن ملی پوش خاتون توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر سعید سیدالحسینی درباره آخرین وضعیت جسمانی دو فوتبالیست ملی پوش تیم خاتون بم کرمان که در یک سانحه رانندگی مصدوم شده‌اند، گفت: روند درمان آنان رو به بهبودی است. وضعیت بهناز طاهرخانی نسبت به روزی که سانحه تصادف رخ داد و مغزش آسیب نسبتا جدی دید شرایط بهتری دارد و ضریب هوشی به سمت بهتر شدن رفته است.

وی در ادامه افزود: بهناز طاهرخانی در ابتدای ورود به بیمارستان خون ریزی مغزی داشت ۲ سی تی اسکن از وی گرفته شده بود که وضعیت وی امروز بعد از گرفتن سی تی اسکن کنترل نسبت به روز اول مراجعه به سمت بهترشدن رفته است. میزان خون ریزی وی در حال کم شدن و جذب خون در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین ضریب هوشی برای یک فرد عدد ۱۵ است عنوان کرد: زمانی ضریب هوشی فرد از ۱۲ بالاتر باشد یعنی شرایط خوبی دارد و ضریب هوشی طاهرخانی بین ۱۳ و ۱۴ متغیر است زیرا خون ریزی به صورت کامل جذب نشده و مقداری اثر فشاری در مغز وجود دارد. طاهرخانی از لحاظ تنفسی و قلبی و همچنین معاینات داخلی و خون ریزی داخلی تاکنون مشکلی نداشتند و امیدواریم که در آینده هیچ اتفاق بدی رخ ندهد.

وی درباره حالت خواب الودگی که قبلا بهناز طاهرخوانی داشت توضیح داد: خواب الودگی وی بهتر شده و به دلیل اینکه یکسری دارو دریافت می کند بیمار به سمت خواب الودگی می رود و برای ما جذب خون ریزی مغزی بیمار مهم است که خوشبختانه در سی تی اسکن روند جذب خون مشاهده شده است.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون تصریح کرد: طاهرخانی یک شکستگی در مهره اول گردنش دارد و بعد از اینکه روند خون ریزی مغزی بیمار پایدار شد طبق مشورت با اساتید جراحی اعصاب به سمت درمان و ترمیم شکستگی مهره گردن می رویم .

دکتر سیدالحسینی عنوان کرد: این بیمار به دلیل اینکه از وضعیت جسمانی و سلامتی خوبی برخوردار بوده و همچنین بدن قوی داشته سرعت ترمیم مغزش نیز بیشتر از یک فرد عادی است و روند درمان بهتر و سریعتر پیش می رود . طاهرخانی شکستگی خیلی بدی در بدنش ندارد و استخوان کتف از پشت ترک جزیی دارد که در فاز دوم درمان قرار دارد.

وی درباره وضعیت جسمانی زهرا خواجویی نیز افزود: خواجویی نسبت به بهناز طاهرخانی وضعیت بهتری دارد و یک شکستگی در لگن دارد که طبق نظر پزشکان متخصص اورتوپد نیاز به عمل نیست و خودش قابل ترمیم و جوش خوردن است.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون اظهارداشت: این فوتبالیست در مچ دست نیز شکستگی دارد که توسط پزشک گچ گرفته و آتل بسته اند همچنین در شانه چپ درد جزیی داشت که قرار شد عکس از شانه گرفته شود.

دکتر سیدالحسینی درباره انتقال بهناز طاهرخانی به بیمارستان دیگری گفت: تکان دادن طاهرخانی از نظر علمی و طبق نظر اساتید جراحی اعصاب درست نیست زیرا ریسک(خطر) بالایی دارد و شاید خون ریزی مجدد اتفاق بیفتد. وقتی شرایط به سمت بهبودی پیش می رود نباید ریسک کرد.

دکتر سیدالحسینی ادامه داد: پزشکان جراح مغز و اعصاب و ارتوپد این ۲ بیمار بسیار علمی کار کردند و پرسنل بیمارستان پاستور بم هم زحمات زیادی برای این این ۲ ملی پوش مصدوم کشیدند.

قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال (قسمت سوم)

پیام حسین طیبی به تیم ملی فوتسال "یک بازی دیگر تا قهرمانی"

همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال(قسمت دوم)

حمایت ملی پوشان از تیم ملی فوتسال

پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت

اعلام زمان قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

اعضای تیم ملی فوتبال جوانان میهمان سفیر ایران در تاجیکستان

تصاویری از اختتامیه دوره دانش افزایی ناظران داوری فوتبال ساحلی

همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال (قسمت اول)

حمایت امیر قلعه نویی از تیم ملی فوتسال

پربازدیدترین ها

تصاویری از گرم کردن تیم ملی ایران قبل از بازی با کویت

زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

محرومیت و جریمه نقدی برای دروازه بان استقلال

گزارش تصویری از دیدار تیم های ملی جوانان بانوان ایران و ترکمنستان

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

بهروز عظیمی: قرقیزستان با برزیل هیچ فرقی برای ما ندارد/سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست

اعلام رای انضباطی اسماعیلی فر

گزارش تصویری بازی تیم ملی فوتسال ایران و کویت (بخش اول)

میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد

گزارش تصویری از دیدار تیم ملی دختران زیر ۱۵ سال و مهر عظام