فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۲۷۷۷
کد خبر: ۱۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

ایران – بوسنی ... کاش حریص‌تر بودیم!

ما با آرزوهای بزرگ پای تلویزیون نشستیم اما انگار تیم ملی تمام زورش را مقابل نیجریه و آرژانتین زده بود. زیر باران خیس شدیم و بوسنیایی‌ها تاکتیکی رویای صعود را پرپر کردند.

ایران – بوسنی ... کاش حریص‌تر بودیم!

احسان محمدی؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال – ما در دیدار قبل 1-0 به آرژانتین باخته بودیم اما احساس نمی‌کردیم شکست خورده‌ایم، اتفاقاً آن نمایش بی‌اندازه امیدوارمان کرد به تیم ملی. دیدیم که حتی مقابل آرژانتین و ستاره‌هایش می‌شود حمله کرد، آنها را به دردسر انداخت و فقط با بدشانسی و جادوگری مثل «لیونل مسی» نتیجه را در آخرین ثانیه واگذار کرد، چرا نباید مقابل بوسنی به پیروزی و صعود فکر نکنیم؟
ما با آرزوهای بزرگ پای تلویزیون نشستیم اما انگار تیم ملی تمام زورش را مقابل نیجریه و آرژانتین زده بود. زیر باران خیس شدیم و بوسنیایی‌ها تاکتیکی رویای صعود را پرپر کردند.
گروه F / 4 تیرماه 1393
ساعت: 20:30 دقیقه/  ورزشگاه فونته‌نوای شهر سالوادور/ هوا بارانی
داورها: کارلوس کاروالیو ولاسکو( اسپانیا) – کمک ها: روبرتو آلونسو فرناندز ( اسپانیا)، خوان یوست ( اسپانیا) داور چهارم ( انریکه اوسیس)
ترکیب ایران: علیرضا حقیقی (شماره 12) ، سیدجلال حسینی (شماره 4) ، مهرداد پولادی (شماره 23)  امیرحسین صادقی (شماره 5) ، مسعود شجاعی (شماره 7) ، پژمان منتظری (شماره 15) ،  جواد نکونام (شماره 6) ، آندرانیک تیموریان (شماره 14) ، احسان حاج‌صفی (شماره 3) ، اشکان دژاگه(شماره 21)  و رضا قوچان‌نژاد (شماره 16).
تعویض ها: خسرو حیدری دقیقه 45 به جای مسعود شجاعی/ علیرضا جهانبخش دقیقه 63 به جای حاج صفی/ کریم انصاری فر دقیقه 68 به جای دژاگه.
سرمربی: کارلوس کی روش
ترکیب بروسنی: آسمیر بگوویچ، منصور موژا، بیکاکیچ، امیر سپاهیچ، کولاسیناک، محمد بسیچ، میرالم پیانیچ، ایزت هاجروویچ، زوژدان میسیموویچ، سنداد لولیچ و ادین ژکو
سرمربی: سافت سوسیچ
لحظه های حساس:
دقیقه 2: احسان حاج صفی در محوطه جریمه بوسنی سرنگون شد و داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه 23: شوت مهارنشدنی ادین ژکو از پشت محوطه جریمه روی زمین لغزید و  به تیر دروازه خورد و وارد دروازه ایران شد و کمی دورتر از انگشتان علیرضا حقیقی بر تور دروازه ایران نشست.
دقیقه 24: شوت فوق العاده مسعود شجاعی با برخورد به تیر افقی دروازه بوسنی به زمین برگشت. شجاعی با ضربه ای نرم توپ را روانه دروازه بوسنی کرد اما توپ با نامهربانی به تیرک افقی بوسه زد و برگشت!
دقیقه 59: اشتباه سیدجلال حسینی در دفع و رسیدن توپ به میرالم پیانیچ که با ضربه ای نرم گل دوم بوسنی را به ثمر رساند. سیدجلال که در دو بازی قبل بازی های بی‌نقصی را نشان داده بود وقتی تحت فشار هافبک های بوسنی قرار گرفت توپ را لو داد و آنها با چهار ضربه تور دروازه ایران را لرزاندند.
دقیقه 66: ضربه زاویه بسته کولوشیناچ با اختلاف کم به کنار دروازه ایران رفت.
دقیقه 78: ضربه خطرناک قوچان نژاد با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 80: ایران کم رمق بازی می‌کند. انگار هیچ امیدی به پیروزی که بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم نیست!
دقیقه 82: در آشفتگی خط دفاعی بوسنی، جواد نکونام توپی را از جناح راست بوسنی روی دروازه می‌ریزد، رضا قوچان نژاد در دهانه دروازه به توپ می رسد و با ضربه ای خشک توپ را به گل تبدیل می کند. امیدوار می‌شویم! در جام جهانی بالاخره گل زدیم.
دقیقه 83: هنوز سرخوش از گل پیروزی هستیم و انتظار داریم که تلویزیون برزیل صحنه آهسته گل را از چند نمای تازه پخش کند که روی ضدحمله بلافاصله ورشایویچ گل سوم بوسنی را زد! چیزی شبیه گل مهدی مهدوی کیا در جام جهانی 98 به آمریکا.
دقیقه 87: موقعیت برای ایران در محوطه جریمه داور اعتقادی به پنالتی نداشت و انصاری فرد کارت زرد گرفت.
دقیقه 90+3: تمام! بوسنی دست ایران را گرفت و با خود به اعماق بُرد تا نیجریه علیرغم شکست 3-2 مقابل آرژانتین در بازی همزمان به دور دوم مسابقات ببرند.  
مرد برتر بازی: ادین ژکو از بوسنی
در پایان این دیدار، «ادین ژکو» که گل نخست بوسنی را درون دروازه ایران جای داد، از سوی کاربران ˈفیفاˈ به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. ژگوی 28 ساله که برای منچسترسیتی بازی می‌کرد، در این بازی 84 دقیقه در زمین حضور داشت. 25 پاس به همبازی‌هایش داد و در چهار شوتش به سمت دروازه موفق به یک بار گلزنی شد.
 نظر مربیان:
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران: ما همه تلاشمان را کردیم که موفق شویم اما به نهایت ظرفیت ذهنی‌مان رسیده بودیم، با این حال همه بازیکنانمان تلاش کردند و جنگیدند تا موفق شویم/ با تحریم‌ها به جام جهانی رسیدیم و نشان دادیم ما را باید جدی گرفت/ بوسنی در سطحی بازی می‌کرد که ما نمی‌توانستیم به آنها برسیم، اما به بازیکنانم افتخار می کنم، چون نشان دادند اگر تدارکات لازم را ببینند، حتی می‌توانیم ببریم.
نظر مربیان:
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران: ما همه تلاشمان را کردیم که موفق شویم اما به نهایت ظرفیت ذهنی‌مان رسیده بودیم، با این حال همه بازیکنانمان تلاش کردند و جنگیدند تا موفق شویم/ با تحریم‌ها به جام جهانی رسیدیم و نشان دادیم ما را باید جدی گرفت/ بوسنی در سطحی بازی می‌کرد که ما نمی‌توانستیم به آنها برسیم، اما به بازیکنانم افتخار می کنم، چون نشان دادند اگر تدارکات لازم را ببینند، حتی می‌توانیم ببریم.
سافت سوسیچ سرمربی بوسنی: من تبریک می‌گویم به بازیکنانم به خاطر این پیروزی. ایران هم فرصت‌هایی داشت که بازی را ببرد اما ما فرصت‌های بیشتری ایجاد کردیم و در طول ۹۰ دقیقه بهتر بازی کردیم و بیشتر می خواستیم ببریم.  من برای ایران متاسفم که نتوانست به پیروزی برسد. آنها اگر می بردند می توانستند به مرحله بعدی صعود کنند اما این اتفاق رخ نداد. ایران تیم دفاعی بود. امروز هم برابر ما همینطور بود. سبک بازی ما نیست که دفاعی بازی کنیم. ما سعی کردیم فرصت ایجاد کنیم. ایران احتیاج داشت ببرد اما نمی دانم چرا بازهم دفاعی بازی می کرد. حس کردم که آنها می خواستند به تساوی برسند. این تصور من است. شاید به اینطور بازی عادت کرده اند.
تیتر روزنامه‌های ایران پس از بازی:
روزنامه ایران ورزشی: همین که ناراحتیم یعنی برنده‌ایم
روزنامه گل: باران رویای‌مان را شست
روزنامه 90: یوز از نفس افتاده دوستت داریم!
روزنامه پیروزی: جام شیرین، کام تلخ
روزنامه خبر ورزشی: پایان یک رویا
روزنامه  استقلال: رویای شیرینی که تلخ بر باد رفت

قضاوت‌های پس از بازی:
نشریه معتبر فوتبال آلمان(کیکر) نوشت: ایران مقابل بوسنی بی‌خطر بود و کیلومترها با مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فاصله داشت.
وب سایت وابسته به روزنامه آس اسپانیا در گزارش خود از بازی دو تیم ایران و بوسنی نوشت: ایران با همان بازیکنانی وارد میدان شد که مقابل آرژانتین دیده شده بودند و سیستم بازی آنها هم تغییر چندانی نداشت؛ اما بین بازی ایران مقابل بوسنی و بازی که از آنها مقابل آرژانتین دیدیم، کوچکترین وجه تشابهی دیده نمی شود.

قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

گزارش تصویری نشست خبری سرمربی و بازیکن تیم ملی فوتسال ایران

محمدحسین درخشانی: ما عاشق بازی جلوی تماشاگران هستیم

وحید شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تایلند می‌رویم

گزارش تصویری از دیدار تیم های سپاهان اصفهان و استقلال ملا‌ثانی

سلام یوزهای ایرانی به فینال آسیا

تصاویری از دیدار تیم های چادر ملو و مس کرمان

صحبت های تانیا جهانشاهی بازیکن تیم‌ملی دختران زیر ۱۸ سال پس از برتری مقابل تاجیکستان

گزارش تصویری از دیدار تیم های هوادار و‌ مس سونگون

گزارش تصویری از دیدار تیم های گل گهر و فجر سپاسی

گزارش تصویری از دیدار تیم های ملوان و سایپا

پربازدیدترین ها

تصاویری از گرم کردن تیم ملی ایران قبل از بازی با کویت

زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

محرومیت و جریمه نقدی برای دروازه بان استقلال

گزارش تصویری از دیدار تیم های ملی جوانان بانوان ایران و ترکمنستان

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

اعلام اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان

اعلام رای انضباطی اسماعیلی فر

گزارش تصویری بازی تیم ملی فوتسال ایران و کویت (بخش اول)

میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد

بهروز عظیمی: قرقیزستان با برزیل هیچ فرقی برای ما ندارد/سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست